Piękno kobiety, a reklama

„Według badań, 70% kobiet przeglądając przez 3 minuty magazyn o modzie doznaje uczucia winy, wstydu i depresji…”

A wszystko z to powodu sztuczek Photoshop’a i nierealistycznie wykreowanych zdjęć kobiet z którymi się porównuje. Trudno w tym momencie walczyć z wiatrakami lub cofać się do epoki kamienia łupanego.

Można oczywiście spalić te wszystkie gazety, wyłączyć telewizję, nie używać internetu… tylko, że te kreacje dopadają nas na każdym kroku spoglądając choćby z wielkich bilbordów.

Cóż więc zrobić? Mieć do tego wszystkiego i do siebie dystans. Traktować to jako… współczesne dzieło sztuki. Taką galerię obrazów na świeżym powietrzu i podziwiać walory artystyczne twórcy.

Zwrócić uwagę na światłocienie. Ilość oraz położenie lamp użytych do świetlenia modeliki. Światło stałe czy błyskowe? Kolorystyka zdjęcia. Ciepła, zimna? Wybór tła. Jednolite, we wzorki? Użyta głębia ostrości. Kadr oraz zastosowane proporcje. Czy jest zasada trój podziału?

Ustawienie modelki. Jej mimikę twarzy. Czy oprócz ust śmieją się też oczy? Gesty rąk. Co mówi postawa? Zamknięta? Otwarta? Czy są jakieś atrybuty, które dopełniają całości? Kwiaty? Lustra? I w końcu to, o co najczęściej chodzi w tym całym zdjęciu czyli ubranie.

Czy na pewno pokazuje wszystkie zalety tej kobiety? Czy może leży na niej jak na wieszaku? A może wygląda w nim jak w worku? Do jakiego typu urody by pasowało? Co mówi o jego właścicielce? Jaki niesie przekaz? Kim musiał być projektant, który je wymyślił?

A może w pewnym momencie w wyniku tego szumu informacyjnego stwierdzisz, że trzeba mieć po prostu swój styl i być sobą. Bo nie można zadowolić wszystkich gustów. Trzeba zadowolić siebie. Aż siebie!

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Connecting to %s